Προσομοίωση ανασκαφής και επίσκεψη στην Κνωσό


Στο μάθημα της Ιστορίας στη Γ' τάξη δημοτικού, υπάρχει η ενότητα της Προ-ιστορίας.

Εκεί τα παιδιά μαθαίνουν για την εποχή του λίθου και την εποχή του χαλκού με τους τρεις σημαντικότερους πολιτισμούς, τον Κυκλαδικό, τον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό.

Μεταξύ άλλων, παρακολουθήσαμε ορισμένα βίντεο για να κατανοήσουμε καλύτερα τις εποχές αυτές.







Στον Κυκλαδικό πολιτισμό παίξαμε και ένα μουσικό παιχνίδι. Ακούγοντας ένα παραδοσιακό μουσικό κομμάτι από τις Κυκλάδες, τα παιδιά χόρευαν σε διάφορα σημεία στο χώρο. Μόλις η μουσική σταματούσε, έπρεπε να παγώσουν και να πάρουν μία μορφή ανάλογα με τα ειδώλια ή με μια  μορφή των τοιχογραφιών. Έτσι αποτυπώθηκε πολύ γρήγορα πολύ μεγάλο κομμάτι του πολιτισμού αυτού στο μυαλό τους. 



Σειρά είχε ο μινωικός πολιτισμός. Πριν αναφερθούμε, χρησιμοποιήθηκε ένας διαφορετικός τρόπος εισαγωγής στο κεφάλαιο. Τα παιδιά βίωσαν την εμπειρία του αρχαιολόγου στο σχολείο.
Αρχικά, αναφερθήκαμε στο επάγγελμα του αρχαιολόγου και είπαμε με ποιο τρόπο ανακαλύπτουν αρχαία αντικείμενα. 
Δίπλα από τον κήπο του σχολείου, σχηματίσαμε ένα μικρό χώρο ανασκαφής με άμμο και χώμα. Αφού έμαθαν πως μάλλον βρέθηκαν στο σχολείο αρχαία αντικείμενα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και τους δόθηκαν τα εξής:

  1. εργαλείο ανασκαφής (μικρό φτυάρι και τσουγκράνα)
  2. πινέλο
  3. ημερολόγιο αρχαιολόγου

Η κάθε ομάδα έπρεπε να ψάξει προσεκτικά με τα εργαλεία της και να βρει τα κομμάτια ενός αντικειμένου που ήταν κρυμμένο. Αφού τα βρουν, τα καθαρίζουν με το πινέλο και τα τοποθετούν στο καλάθι. 



Στη συνέχεια, κόλλησαν τα αντικείμενα με κόλλα σιλικόνης και συμπλήρωσαν το ημερολόγιο. Εκεί, εκτός των άλλων, έπρεπε να υποθέσουν τι είναι αυτό που βρήκαν. 




Ευρήματα από Κυκλαδικό και Μινωικό Πολιτισμό

Μερικά παιδιά αναγνώρισαν τα αντικείμενα από τα βιβλία τους που είχαν ξεφυλλίσει. Ψάξαμε και μιλήσαμε εκτενώς για τον μινωικό πολιτισμό. Έτσι, αναγνώρισαν τα ευρήματά τους, ολοκλήρωσαν το ημερολόγιο και έγραψαν ετικέτες. Τα ευρήματα τα τοποθέτησαν σε προστατευμένο χώρο στο διάδρομο του σχολείου και έτσι έφτιαξαν και το δικό τους μουσείο. 


Επιπλέον, έφτιαξαν από πλαστελίνη ότι εκείνα προτιμούσαν. 



Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία και περίμεναν με αγωνία να βρεθούν στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού για να απολαύσουν από κοντά όσα γνώριζαν. 


Η επίσκεψη στην Κνωσό ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για όλους μας. Θαυμάσαμε τον πολιτισμό και τα παιδιά χάρηκαν που αναγνώρισαν τα ευρήματά τους από κοντά. 



Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Ηρακλείου. Εκεί περιηγηθήκαμε στο χώρο και γίναμε παλαιοντολόγοι, γεωλόγοι και εξερευνητές της φύσης. 




Τέλος, αναφερθήκαμε και στον Μυκηναϊκό πολιτισμό και φτιάξαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και την ημερομηνία γέννησης στη γραμμική Β'.





Διαβάστε Επίσης:

0 Σχόλια