Η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος του μαθητή και η εμπλοκή του στη μαθησιακή διαδικασία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εκπαίδευση (Meirieu, 2008, 2001).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, η πρόκληση συνίσταται στην ανάπτυξη κινήτρου έκφρασης και επικοινωνίας εντός του σχολείου, ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές και εκτός του σχολείου, ανάμεσα σε σχολικές τάξεις καθώς και στη δημιουργία συνθηκών για την προώθηση της «φυσικής» μεθόδου μάθησης, με άλλα λόγια, στη δημιουργία συνθηκών για τη χρήση της γλώσσας σε πραγματικές περιστάσεις επικοινωνίας και δράσης (Puren, 2010). (πηγή Σκασιαρχείο)
Η φετινή σχολική χρονιά κλείνει με πολλές συνεργασίες σχολείων. Επικοινωνήσαμε ανταλλάσσοντας νέα, κάρτες, εφημερίδες και μικρά βιβλία. Με κάποια ήρθαμε κοντά συνδυάζοντας τις δράσεις μας.
Για αρχή και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία επισκεφθήκαμε το Ειδικό Σχολείο Κ.Α.Π.Ν.Κ.. Μετά την επίσκεψη ξεκίνησε μία ενδιαφέρουσα αλληλογραφία με τη μεγάλη τάξη του σχολείου. Ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές, γράμματα παρουσιάζοντας τον εαυτό μας και τους στείλαμε και τα πρώτα μας μικρά βιβλία με θέμα το "Αγριοκάτσικο".
Μία ακόμη όμορφη γνωριμία ήταν με το ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ροδαυγής στην Άρτα. Αφού είχαν παρακολουθήσει την ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους "Το ποτάμι που έδινε", πήραν την πρωτοβουλία να μας στείλουν email με σκοπό να γνωριστούμε. Η επικοινωνία έγινε μέσω βίντεο-κλήσης. Μιλήσαμε για την κοινή μας εμπειρία στο ολιγοθέσιο σχολείο, τραγουδήσαμε και παρουσιάσαμε διάφορες κατασκευές.
Τέλος, με αφορμή την έκδοση του 3ου τεύχους της εφημερίδας μας "Τα Βατολακκιανάκια", αρκετά σχολεία, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, ενδιαφέρθηκαν να λάβουν το έντυπο.
Στείλαμε την εφημερίδα μας στο 2ο Δ.Σ. Κουνουπιδιανών Χανίων, στο 4ο Δ.Σ. Χανίων, στο 2/θ νηπιαγωγείο Χωραφακίων Χανίων, στο 9ο Δ.Σ. Ρεθύμνου, στο ΓΕΛ Αλικιανού, στο Δ.Σ. Ασκύφου Χανίων, στο 32ο Δ.Σ. Πειραιά και στο 6ο Δ.Σ. Λιβαδειάς.
Εμείς ευχόμαστε να συνεχίσουμε τις συνεργασίες μας και οι εργασίες μας να είναι για σας έμπνευση για δημιουργία και επικοινωνία, όπως είναι για μας οι δικές σας.